Weatronic BAT 64.

Weatronic BAT 64.

W 2015 r. pojawiła się na rynku nowa aparatura 2,4 Ghz niemieckiej firmy Weatronic BAT 64. Jest to...

Ładowarka iCharger 4010 Duo

Ładowarka iCharger 4010 Duo

Ładowarka Junsi iCharger 4010 Duo to kolejna zaawansowana dwukanałowa ładowarka dla wymagających...

Graupner Polaron EX

Graupner Polaron EX

W sprzedaży pojawiła się nowa dwukanałowa ładowarka Graupner Polaron EX.Nowatorska pionowa...

  • Weatronic BAT 64.

    Weatronic BAT 64.

    niedziela, 28 kwiecień 2013 12:22
  • Ładowarka iCharger 4010 Duo

    Ładowarka iCharger 4010 Duo

    sobota, 25 kwiecień 2015 14:59
  • Graupner Polaron EX

    Graupner Polaron EX

    środa, 13 maj 2015 17:18

DPSI RV

  • Redaktor

Uzbrajając mojego Pipera L4H w elektronikę pokładową stanąłem przed problemem wyboru managera zasilania. Model z silnikiem benzynowym 50 ccm o rozpiętości 2,8 m posiada duże powierznie  sterowe. Stosowane serwa pobierają duże prądy , więc odpada ich bezpośrednie emcoteczasilanie z odbiornika. Zachodzi konieczność stosowania power boxa. Przeglądając dostępne na europejskim rynku tego typu urządzenia zdecydowałem się na zakup DPSI RV Mini 6 f-my Emcotec. DPSI RV czyli Dual Power Serwo Interface - Regulator Voltage - pozwala na podłączenie dwóch pakietów LiPo, NIMH, NICD   przez złacza Multiplex. Elektronika w modelu  rozładowuje równomiernie oba pakiety podłączone do DPSI RV , które sygnalizuje odpowiednio wcześnie głośnym sygnałem akustycznym niebezpiecznie niski stan napięcia  wyjściowego lub awarię zasilania. Urządzenie można programować do każdego typu pakietów zasilających. Zamontowana dioda LED i sygnał akustyczny - brzęczyk ostrzegają o awarii jednego z pakietów.Napięcie wyjściowe ustawia się w zależności od potrzeb zworką. Możemy ustawić poziom napięcia wyjściowego w przedziałach 5,0-5,3 V ,  5,3 - 5,6V , 5,6 - 5,9 V DC. Do włączania zasilania przewidziany jest zewnętrzny wyłącznik montowany w kadłubie.Włączenie lub wyłączenie odbywa sie za pomocą metalowego kołeczka włożonego do odpowiednich gniazd wyłącznika. Nowsze wersje tego wyłacznika umożliwiają włączenie napięcia za pomocą magnesu.DPSI RV posiada 6 kanałów wejściowych, które łączymy z odbiornikiem,  i  6 kanałów wyjściowych, do których podłączamy serwa. 6-ty kanał wyjściowy  jest podwójny. Można więc włączyć dwa serwa.U mnie akurat z tych kanałów zasilane są serwa klap.6 kanałów wystarcza do zasilania poprzez układ DPSI RV serw steru wysokości, steru kierunku ,serw lotek oraz serw klap.Serwa sterowania ssaniem silnika oraz przepustnicą zasilane są bezpośrednio z odbiornika. DPSI RV jest zabezpieczony przed zakłóceniami od zapłonu silnika bezynowego. Jest także w pełni kompatybilny z odbiornikami pracującymi w pasmie 2,4 GHz.